+ flere viktige elementer
En SEO-analyse er en gjennomgang av nettside, for å evaluere og forbedre dens synlighet og rangering i søkemotorer. Det involverer gjennomgang av nettsidens innhold, struktur, ytelse, og relevans i forhold til viktige søkeord. Målet med en SEO-analyse er å identifisere svakheter og muligheter for optimalisering, slik at nettsiden kan tiltrekke seg mer organisk trafikk fra søkemotorer som Google, Bing og Yahoo. Analysen kan også inkludere en konkurrent – undersøkelse, for å forstå hvordan konkurrenter rangerer og hva som kan gjøres for å forbedre websidens posisjon. Resultatene av analysen brukes til å utvikle en strategi for SEO som kan inkludere endringer i innhold, metadata, nettside – struktur, lenker og andre relevante faktorer. Hos oss får du en grundig gjennomgang med en erfaren SEO konsulent.
Først og fremst firmaer som selger varer eller tjenester online! Men enhver virksomhet som drar nytte av synlighet på nett, anbefales å kjøre en SEO analyse av ens nettside, for å identifisere videre muligheter for optimalisering og vekst. Søkemotoroptimalisering er en av grunnpilarene for digital markedsføring. Eksempler på bransjer kan være:
En SEO audit vil variere i størrelse om omfang, alt ettersom hvor stor hjemmesiden er. Det er vanlig å skille mellom tre typer av analyser:
SEO analyse av nettbutikk krever en detaljert audit, fordi det er flere sider som må gjennomgås. Her er også ofte konkurransen på viktige søkeord høyere, så det stilles strengere krav til søkemotoroptimalisering. For en nettbutikk ønsker man synlighet på både kategorisider og produktsider, da må man ha en strukturert tilnærming til søkeoptimalisering. Riktig organisering og struktur er viktig, for at Google enkelt kan lese siden. Vi tilbyr gratis test også for netthandel, men her anbefales en mer dyptgående analyse. Skroll AS tilbyr dette på fastpris, kontakt oss for mer informasjon.
For virksomheter som selger varer eller tjenester lokalt, er lokal SEO fokusområde. Her er det avgjørende å ha god synlighet på lokale søkefraser, f.eks. «tannlege Drammen» eller «hotell Oslo». En lokal søkemotoroptimalisering analyse, vurderer hvor synlig bedriften er i dag, og hvilke tiltak man kan gjøre for optimalisering. Her sjekker vi nettsiden og andre digitale plattformer som virksomheten har. Audit for firmaer som betjener begrensede geografiske markeder, er mindre komplekse enn for nettbutikker.
Mange bedrifter selger produkter eller tjenester nasjonalt. Det kan være varer på skreddersøm, f.eks. tepper eller madrasser, eller advokat og regnskapstjenester. Her er det viktig å ha fokus på å bli synlig i organisk søk, på viktige søkeord for ens bransje. En slik SEO analyse, vil være noenlunde lik SEO sjekk for nettbutikker, bare mindre kompleks.
Gjennom vår søkemotoroptimalisering sjekk og audit, avdekkes tiltak for bedre synlighet i Google og andre søkemotorer. Vår SEO ekspert gjennomgår de aspektene som mest effektivt, bidrar til høyere rangering på viktige søkeord. Skroll AS er et søkemotoroptimalisering byrå som hjelper små og mellomstore bedrifter med søkeoptimalisering på nett. Vi har solid erfaring med lokal SEO og synlighetsoptimalisering for nettbutikk. Som et fullservice digital byrå utfører vi alle tjenester virksomheter trenger for å vokse på nett. Profilering, merkvarebygging, SOME, annonsering og markedsføringsstrategi. Med kostnadseffektive metoder, øker vi salg og omsetning for din bedrift. Kontakt oss for en kostnadsfri konsultasjon for din virksomhet. Vi ser frem til å hjelpe dere!
Digitalt markedsføringsbyrå som gjennom kostnadseffektive tiltak, gir din bedrift flere kunder og økt omsetning.
Copyright © Skroll AS